تغییر سن هدست Quest در حالی اتفاق میافتد که ساخت یک نسخه مبتنی بر واقعیت مجازی از متاورس برای آینده متا بسیار مهم شده است. مارک زاکربرگ، موسس و مدیر اجرایی شرکت، دو سال گذشته را صرف تغییر تجارت شبکه های اجتماعی خود به متاورس کرده است. سال گذشته، او نزدیک به 14 میلیارد دلار برای توسعه Reality Labs، بازوی این شرکت که به ساخت سخت افزار و توسعه متاورس اختصاص دارد، خرج کرد.
هزینه های بالای تلاش برای تبدیل متاورس به یک تجارت اصلی، وال استریت را وحشت زده کرده است و باعث سقوط سهام متا در سال گذشته شده است. اشتیاق به متاورس نیز در طول سال گذشته کاهش یافته است، زیرا فنآوران بیشتری با انتشار رباتهای چت مانند ChatGPT به ظهور هوش مصنوعی روی آوردهاند. آقای. زاکربرگ به طور مشابه تلاش کرده است تا هوش مصنوعی را در محصولات متا بگنجاند.
اما او همچنین گفته است که به متاورژن علاقه دارد. در یک جلسه شرکت در هفته گذشته، آقای. زاکربرگ به کارمندان اطمینان داد که به برنامه های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده خود متعهد است و این یک مسیر طولانی برای تحقق چشم انداز او خواهد بود.
کاهش حداقل سن مورد نیاز برای هدست کوئست این شرکت می تواند به آشنایی مخاطبان جوان با متاورس کمک کند، مشابه آنچه فیس بوک در ابتدا در پردیس های دانشگاهی در سال 2004 شروع به کار کرد، به طوری که با رشد بیشتر احتمال دارد به استفاده از این فناوری ادامه دهند.
متا احتمالاً به دنبال ادغام خود با زندگی جوانان است، به دنبال استراتژی که توسط سایر شرکت های بازی از جمله Roblox، مایکروسافت با بازی Minecraft و Epic Games، سازنده Fortnite استفاده می شود. این بازی ها دارای پایگاه کاربری ترکیبی صدها میلیون نفر هستند که بسیاری از آنها زیر 35 سال سن دارند.
جاش گولین، مدیر اجرایی Fairplay، گفت: «آنچه که ما دیدهایم متا است که صرفاً بر اساس الزامات تجاری است و به طور مداوم سن محصولات واقعیت مجازی خود را پایین میآورد و این کار را بدون هیچ مدرکی مبنی بر ایمن بودن این چیزها برای جوانان انجام میدهد. گروه حمایت از کودکان غیرانتفاعی “این فراتر از رنگ پریده است و به وضوح ناشی از این واقعیت است که آنها تلاش می کنند برای یک بازار رقابت کنند، نه نیازهای بچه ها.”
متا در تلاش است تا به رگولاتورها اطمینان دهد که کنترلهای والدین را برای ایمن نگه داشتن کاربران جوان در هنگام استفاده از دستگاه فراهم میکند، این دو نفر با اطلاع از برنامههای شرکت که خواستند نامشان فاش نشود، گفتند. برخی از این موارد شامل محدودیتهای زمانی، کنترلهای مدیریت شده توسط والدین بر روی محتوا یا برنامهها و تنظیمات حریم خصوصی است که به سایر افرادی که از Horizon Worlds استفاده میکنند، اجازه نمیدهد تا بدون تأیید آنها یا والدینشان، کودکان پیشنوجوان را دنبال کنند.