این عوامل از مهمترین و تاثیرگذارترین عوامل در UX سایت به شمار میروند. محتوای تکراری یک مشکل جدی در سئو سایت چند زبانه در نظر گرفته میشود. هرچند در یک سایت دو زبانه، یک محتوای یکسان میتواند با دو زبان مختلف تولید شود؛ اما با این حال باز هم ممکن است مشکلاتی برای سئوی سایت بهوجود بیاورد. در سال بعدی یعنی سال 2013 گوگل الگوریتم جدید تحت عنوان مرغ مگسخوار را به موتور جستجوگر خود اضافه کرد. با انتشار این الگوریتم، تحولات بزرگی روی نتایج گوگل به وجود آمد. درواقع الگوریتم مرغ مگسخوار گوگل بر روی نتایج جستجو شده کاربران تمرکز دارد و مرتبطترین و دقیقترین نتایج را به کاربران نمایش میدهد.
یکی از مهمترین وظایف بخش PR تقویت ارتباط میان برند و کاربران است. مهمترین ابزارهای روابط عمومیها در این بخش انتشار اخبار، گزارشها یا حتی ویژه برنامههایی هست که تدارک دیدهاند. ولی روش تبادل لینک همچنان یک تکنیک کارآمد و ویژه محسوب میشود. تفاوت مدل امروزی با Link Farm این است که ما مستقیما با رسانه مورد نظر خود مذاکره کرده و سایتهایی را انتخاب میکنیم که ارتباط موضوعی کاملی با اهداف ما در سئو دارند. تبادل لینک با تعریف امروزی را میتوان تبادل رپورتاژ آگهی بین دو سایت بدون پرداخت هزینه هم دانست. اگر به هر دلیلی خودتان یا سایر افراد، برای سایت لینکهای اسپم و غیرطبیعی ایجاد کردهاند، بهترین راهکار استفاده از ابزار Disavow گوگل است.
همچنین توصیه میکنیم به سراغ موضوعات جدید و به روز بروید؛ موضوعاتی که تاکنون درباره آنها محتوای مناسبی تولید نشده است. با اینکار احتمال دارد بسیاری از سایتها یا شبکههای اجتماعی، محتوای شما را به اشتراک بگذارند و از این طریق بک لینک به دست آورید. تکنیک دیگری که برای لینک سازی خارجی وجود دارد، جایگزین کردن لینک شکسته است.
سئو امروز به یک دانش تخصصی تبدیل شده و همچون هر حوزه حرفهای دیگری نیازمند ادبیات و واژگان اختصاصی خود است. تعریف و استفاده از این واژگان کمک میکند تا شفافیت و سادگی را در تعاملات حرفهای، آموزش مفاهیم و تعیین شرح وظایف تجربه کنیم. برای دریافت مشاوره و راهنمایی و قیمت گذاری پروژه سئو سایت خودتان با ما تماس بگیرید .
سئوی خارجی یا همان Off-page SEO مجموعهای از امکانات است که در بیرون سایت انجام میدهیم تا جایگاه و رتبه خود را در نتایج گوگل بهتر کنیم. منظور از بیرون سایت یعنی سایتهای دیگر و شبکههای اجتماعی است. زمانی که لینک یکی از صفحات سایت شما در سایر سایت ها قرار بگیرد. اگر می خواهید تفاوت های سئو داخلی و خارجی را بشناسید باید با سئو خارجی آشنا شوید. یکی از مهمترین عواملی که روی بالاتر بردن رتبه سئو سایت اهمیت دارد سئو خارجی است. سئو خارجی به تمامی استراتژی ها و اقداماتی گفته می شود که در قسمت خارج از صفحه برای بالاتر بردن رتبه سایت انجام می گردد.
سئو بیرون صفحه (Off Page SEO) چیست؟
Search Engine Optimization همان مخفف کلمه SEO است که در گذشته تنها معطوف به بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو را داشته اما امروزه بیشتر به این معنا است که ما برای رضایت مخاطبان سایت خود ارزش زیادی قائل هستیم. فاکتورهای زیادی روی سئوی سایت و تعیین جایگاه آن در موتور جستجوگر گوگل تاثیر دارد. تمام کلماتی که در متن یک محتوا به کار می برید تا لینک های ورودی که از سایت های دیگر بارگذاری می کنید، همچنین استاندارد بودن ساختار متن و محتوا و کدنویسی سایت همگی تاثیر زیادی روی موتورهای جستجو و بهبود سئو دارند. زمانی که از سئو خارجی حرف میزنیم، به تمام فعالیتهایمان خارج از وبسایت اشاره میکنیم. شاید به نظر برسد که غنای محتواهای منتشر شده در سایر سایتها، دیگر خیلی اهمیت ندارد. عبارت بهترین هدفون بلوتوثی را سرچ کردم و در سایتهای مختلف شروع به خواندن مقاله کردم.
- البته توجه داشته باشید که لینک گرفتن از سایت هایی لینک شما را به صورت نو فالو درج می کنند، تاثیری در رتبه سایت شما نخواهد داشت.
- تحلیل رقبا یکی دیگر از خدمات سئو ارائه شده در مسیر سئو میباشد با تحلیل رقبا میتوان یافت که رفتار آن ها در کلمات مختلف چگونه است و با تحلیل رفتار آن ها میتوان از کلمات مربوطه پیشی گرفت.
- استفاده از متا تگ و همچنین تصاویر مربوط به متن می تواند تاثیر زیادی در سئو داشته باشد.
- چون می دانند که مخاطبان به نظرات مشتریان بیشتر از هر تبلیغ دیگری اعتماد و توجه می کنند.
- بعد از گوگل وب کنسول، بهترین ابزار برای تحلیل رفتار کاربران محسوب می شود.
اگر از سیستم مدیریت محتوا وردپرس استفاده می کنید، می توانید از طریق افزونه های سئو، تگ کنونیکال ایجاد کنید. به این ترتیب، نیازها و سلیقه کاربر را در طراحی خود به خوبی لحاظ میکنند تا از رقابت و جلب رضایت یا توجه کاربر عقب نمانند. مفهوم تجربه کاربری به اختصار UX نام دارد که در این مقاله هم ما از این قاعده استفاده میکنیم. حالا که میدانیم مفهوم UX چیست، باید به بررسی تاثیر آن بر سئو سایت یا (Impact Of UX On SEO) بپردازیم. تجربه کاربری یا UX یکی از مفاهیمی است که این روزها در سایتهای مختلف به آن میپردازند؛ چون به طور مستقیم با جلب رضایت کاربر یا مخاطب در ارتباط است.
به همین دلیل لازم است که یک نقشۀ سایت دقیق، همراه با تمام جزئیات و اطلاعات زبان موردنظر ایجاد کنید. الگوریتم جدید گوگل بانام کبوتر در سال 2014 معرفی و منتشر شد. انتشار این الگوریتم باعث شد که کسبوکارهای محلی رونق یابد و بتوانند جز نتایج اولیه جستجو کاربران نزدیک به خودشان باشند. برای درک بهتر وظیفه الگوریتم کبوتر بهتر است مثالی بیان کنیم.
این ربات به صفحه اصلی وب سایت می رسد ، شروع به ارائه صفحه می کند و اولین لینک را دنبال می کند. با دنبال کردن پیوندها ، Google می تواند رابطه بین صفحات مختلف ، پست ها و مطالب دیگر را حل کند. به این ترتیب گوگل می یابد که کدام صفحات در سایت شما موضوع مشابه را پوشش می دهند. پیشازاین در بخش تولید محتوا گفتیم که برای تولید محتوا به زبان دیگر از ابزارهای مترجم استفاده نکنید. شما باید یک مترجم انسانی و مسلط به زبان مورد نظر بهکار بگیرید. محتوای سایت باید آنقدر جذاب و روان باشد که مخاطب تشویق به ادامۀ مطالعه و ماندن در صفحه شود؛ اما وقتی محتوا جذاب نیست، مخاطب با متن ارتباط برقرار نمیکند و بلافاصله از صفحۀ سایت بیرون میآید.
درست است که گوگل یک موتور میباشد اما گوگل علاوه بر رباتهایش، به فعالیتهای کاربران نیز توجه میکند. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا با این موضوع بیشتر آشنا شوید. موتور جستجو به وسیله ارتباط لینک ها و سئو سازی می تواند به کیفیت محتوای هر یک از وب سایت ها پی ببرد. لینک هایی که با ارزش هستند را انتخاب می کند و رتبه بهتری به آنها می دهد. به تمامی فعالیت ها و فرآیندهایی که افراد انجام می دهند تا بتوانند بک لینک های معتبری را از دیگر سایت ها دریافت کنند لینک بیلدینگ می گویند.
اگر هنوز به فکر ساخت شبکه خودتان هستید این نکته را در نظر داشته باشید که باید منابع مالی آن را تامین کنید. این روش یک جنبه کاملا سیاه و ترسناک و یک وجهه منطقی و هدفمند دارد! در گذشته سایتهایی بودند که با هدف تبادل لینک ایجاد شده و به اصطلاح Link Farm نامیده میشدند. با آپدیتهای جدید الگوریتم گوگل این سایتها جریمه شده و از نتایج جستجو حذف شدند. هر زمان که روی کسب جایگاه بیش از حد اصرار کنیم و تجربه کاربر را قربانی سئو کرده باشیم در واقع یک تکنیک سفید را به سیاه بدل میکنیم.
چرا که احتمال دارد لینکی که با زحمت فراوان به دست آوردهاید را از دست دهید. بنابراین همواره با کمک ابزارهای بررسی بک لینک، سایت خود را بررسی کرده و ببینید وضعیت بک لینکها به چه صورت است. یکی دیگر از برترین تکنیکهای لینک سازی خارجی 2023 تعامل در شبکههای اجتماعی است. بسیاری از صاحبان سایتها از شبکههای اجتماعی فقط برای انتشار اخبار، آموزش دادن و ارتباط با مخاطبان استفاده میکنند. اما علاوه بر این موارد، سوشال مدیا میتواند یک ابزار لینک سازی بسیار قوی نیز باشد.
داشتن این صفحات در سایت باعث افت سئو می شود و سئو تکنیکال شما را زیر سوال می برد. گوگل بسیار زیاد روی این موضوع حساسیت دارد و در صورتی که سایتی هک شود، در زمان کم شاهد کاهش رتبه سایت خواهیم بود. سایت با امنیت پایین خودش به نوعی سئو منفی است و باعث کاهش رتبه درنتایج جستجو می شود. اگر از سیستم مدیریت محتوا وردپرس استفاده می کنید، پیشنهاد می شود از افزونه های امنیتی مثل افزونه وردفنس امنیتی را در وردپرس خود نصب کنید. امروزه به لطف سیستم های مدیریت محتوا از جمله وردپرس و افزونه های سئو، نیمی از سئو تکنیکال رعایت می شود؛ اما این دلیل نمی شود که ما به سئو تکنیکال بی توجه باشیم!
آزمون طراحی گرافیکی یا ارسال نمونه کار
همانطور که گفته شد بسیاری لینک دهی داخلی را کم اهمیت ترین تکنیک در روش های بهینه سازی سایت برای موتور جستجو (سئو سایت) می دانند. مسئله بسیاری مهمی که برخی از کارشناسان سئو فراموش می کنند این است که لینک های داخلی می توانند ارزشی برابر با لینک های خارجی داشته باشند. سئو داخلی درواقع به معنای بهینهسازی صفحات داخلی سایت (پستها، برگهها و…) برای موتورهای جستجو است هدف مشترک همه مدیران سایت رسیدن به جایگاه بالا در گوگل، افزایش بازدید و ترافیک سایت محسوب می شود. با سئو داخلی، گوگل بهراحتی سایت شما را پیداکرده و موضوع آن را درک میکند. حال اگر استانداردهای لازم را رعایت کرده باشید، سایت شما بهعنوان یک سایت مفید در نتایج گوگل نمایش می دهد. کلمه سئو (SEO) در واقع از مخفف عبارت Search Engine Optimization تشکیلشده است.
در مقاله «راهنمای خرید رپورتاژ، چگونه پول خود را دور نریزید؟» به صورت کامل به شما نشان دادیم که چطور برای انتشار رپورتاژ در رسانههای برنامهریزی کنید تا بهترین نتیجه را به دست آورید. بسیاری از سایتها و وبلاگهای معتبر، از نویسندههای میهمان استقبال میکنند و امکان لینکسازی را برای آنها فراهم میکند. تعداد این نوع لینکسازی مهم نیست، بلکه بهتر است روی کیفیت محتوایی که مینویسید تمرکز کنید.
شاید تاکنون مقالاتی را به زبان فارسی تهیه کرده و در وبسایت خود قرار داده باشید؛ اما الان برای اینکه صدای خود را به مخاطبین بیشتری برسانید، میخواهید این مقالات را به زبانهای دیگری نیز در سایتتان منتشر کنید. بعد از انتشار الگوریتم پاندا، درست در سال بعدی یعنی سال 2012 گوگل الگوریتم جدیدی بانام پنگوئن معرفی و منتشر کرد. با روی کار آمدن این الگوریتم بسیاری از سایتها که از لینکهای بیکیفیت و اسپم استفاده کرده بودند از نتایج گوگل حذف شدند. بااینوجود پیشنهاد میکنیم همیشه با سایتهای معتبر و مرتبط با موضوع سایت خودتان، لینک سازی کنید. اما اگر مورد جریمه این الگوریتم قرارگرفتهاید، با پاک کردن تمامی لینکهای اسپم خود یکراه بازگشت دارید.
سئو سازی وب سایت بر اساس این سئو، طبق معیارهای موتور جستجو است. از این سئو به عنوان یکی از صفحات با ارزش که در نتایج جستجو وجود دارد نام می برند. بدون اینکه بدانیم سئوی خارجی چیست و چه کاربردی دارد ، برای رقابت در صفحه نتایج جستجو کار سختی داریم و به مشکل برخورد میکنیم . همانطور که گفته شد باید سئوی خارجی را به عنوان راهی برای ساخت اعتبار سایت خود در نظر گرفت که بدون آن نمیتوانید در این رقابت موفق بود .
اگر با سایتی کار می کنید که تعداد بالایی از لینک های با کیفیت خوب را به دست آورده است ، این می تواند بسیار سر راست باشد. پس از شناسایی این موارد ، می توانید از صفحات محبوب ( پر بازدید ) سایت خود برای بهبود رتبه صفحات دیگر استفاده کنید. من در مورد تاکتیک های پیشرفته سئو هیجان زده می شوم – چیزهایی مانند حسابرسی چارچوب سایت که این باعث می شود احساس هوشمندی کنم. از پیوندهای داخلی تولید شده توسط javascript و غیره استفاده نکنید. یک موتور جستجو نمی تواند پیوندهای تولید شده توسط javascript یا flash و غیره را کنترل کند. در صورت استفاده از تگ کنونیکال برای صفحاتی با زبانهای متفاوت، تمام اعتبار دیگر صفحهها به صفحۀ انتخابی منتقل میشود.
برای صفحاتی که یک محتوای یکسان را زبانهای مختلف نوشتهاند، باید از تگ hreflang استفاده کنید تا اعتبار هر صفحه به خود آن صفحه تعلق بگیرد. اگر فکر میکنید هر کشوری فقط یک زبان رسمی دارد و تمام مردم آن کشور با همان یک زبان صحبت میکنند سخت در اشتباه هستید! اگر میخواهید کشور خاصی را مورد هدف قرار دهید، باید زبان کشور مخاطب را بهخوبی بشناسید. به عنوان مثال، هند ۲۱ زبان رسمی دارد و علاوه بر آن با ۱۲۲ زبان دیگر نیز گفتگو میکنند؛ چین ۴ زبان رسمی دارد و با ۲۹۷ گویش مختلف با هم صحبت میکنند.
Meta keyword- این تگ در گذشته جایگاه ویژه ای در استراتژی های مربوط به بهینه سازی سایت داشت اما امروزه هیچ ارزش و کاربردی در سئو سایت ها ندارد. در مثال بالا خزنده گوگل به صفحه A در وب سایت می رسد ودر آن لینک صفحه های B و E را می بیند. البته این تلاش بیشتر نتیجۀ بهتری نیز به همراه خواهد داشت؛ زیرا دامنۀ مخاطبین شما گستردهتر میشود. بااینکه بارها می گوییم از روشهای سئو کلاهسیاه استفاده نکنید، اما بازهم برخی از افراد این موضوع را جدی نمیگیرند. حال اگر شما نیز از آن دسته افراد هستید و از لینکهای اسپم استفاده کردهاید، راه بازگشت نیز وجود دارد.
- هدف از تحقیق کردن درباره کلمه کلیدی و انتخاب مناسب آن، جذب بازدیدکنندگانی است که محتوای شما برایشان سودمند بوده و به دنبال محتوا و محصولات شما هستند.
- هنگامیکه تعداد دامنهها بالا میرود، گوگل به این نتیجه میرسد که محتوا و سایت شما اعتبار بالایی دارد.
- به نظر شما گوگل از چه ابزارهایی برای سنجش UX و تاثیر آن بر سئو سایت استفاده می کند؟ نظرات ارزشمندتان را با ما به اشتراک بگذارید.
- در داخل این محتواها در مورد تورهای ماهیگیری تان هم صحبت می کنید.
- فرض کنید به جای گوگل، یک انسان ریز بین، سایت شما را بررسی می کند.
تمامی حقوق این وبسایت متعلق به شرکت آوینا پرداز آریا می باشد . فراهم نمودن زمینه تجربهای عالی و متمایز در محیط وب برای مشتریان … لطفا با دقت بخوانید، سوالات خود را یادداشت کنید و حتما پس از اتمام اگر به پاسخ سوالات خود نرسیدید، آن را از بنده بپرسید. ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی مینویسم.
شما باید تمام نکات سئوی داخلی، خارجی، تکنیکال را برای سایت چند زبانۀ خود رعایت کنید؛ سپس به صورت مرتب با کمک ابزارهای آنلاین مختلف به دنبال خطاهای سایت بگردید و آنها را رفع کنید. برای چنین مواقعی بهترین حالت این است که گزینهای در سایت قرار دهید که کاربر بتواند زبان مورد نظر خود را انتخاب کند. بسیاری از سایتها برای انتخاب زبان از پرچم یک کشور استفاده میکنند اما این کار درستی نیست؛ زیرا پرچم نماد ملیتها است و نه زبان آنها! در این صورت بهتر است که برای انتخاب زبان، فقط از لیست زبانها استفاده کنید و هر زبان را با الفبای همان زبان بنویسید. اما اگر با حضور داشتن و فعالیت در بازار بینالمللی سود بیشتری بهدست میآورید، مطمئناً انجام این کار نهتنها سودمند، بلکه ضروری خواهد بود.
آنها نه تنها تفاوت بزرگی در نتایج سئو شما ایجاد می کنند ، بلکه اجرای آنها نیز ساده تر نخواهد بود. از این گذشته ، اضافه کردن پیوندهای داخلی به محتوای شما به کسی وابسته نیست بلکه به خودتان و تیم شما بستگی دارد. صفحه اصلی شما بهترین نمونه است.پیوندها از این صفحات به صفحات دیگر ، میزان اعتبار و سؤال بیشتری را منتقل می کنند.برخی از صفحات شما بیشتر از سایرین از اقتدار بهره مند می شوند.
ازاینرو تگ Alt است که به موتورهای جستجو کمک کنید تا موضوع و مفهوم تصویر را بفهمد. هنگام نوشتن محتوا برای وبسایت و وبلاگ خود سعی کنید عبارت عنوان را در تگ H1، تیترهای اصلی را در تگ H2 و زیرشاخههای دیگر را در تگهای H3 و H4 و.. با این کار هم به گوگل و هم به کاربران در مطالعه متن کمک کردهاید.
برای استعلام دقیق هزینه انجام سئو سایت خود با مشاورین ما در تماس باشید تا بصورت دقیق از هزینه های سئو سایتتان مطلع شوید. در این مطلب قصد داریم موضوع سئو تکنیکال را برای شما به طور مفصل و با زبانی ساده، توضیح دهیم تا تمام ابهامات شما رفع شود. کاملاً ممکن است CMS خود را طوری تنظیم کنید که پیوندی در برگه مرورگر جدید باز شود.
برای بهبود سئو داخلی و خارجی وب سایت باید چندین ویژگی را در نظر داشته باشید. اما سئو داخلی بیشتر روی فعالیت های درون وب سایت متمرکز می باشد. بر همین اساس اگر ویژگی های آنها را بشناسید به راحتی می توانید تفاوتشان را درک کنید. سئو داخلی دارای محتوای عمیق است، همچنین محتوای سئو داخلی مخاطب پسند می باشد. از فاکتورهایی که به موفقیت استراتژی سئو خارجی سایت کمک میکند بک لینک گرفتن از صفحاتی است که با عنوان صفحه سایت هستند. هدف از انجام سئو خارجی چیست؟ این اقدامات با هدف معرفی و شناساندن هرچه بیشتر وبسایت به موتورهای جستجو و به ویژه موتور جستجوی گوگل، انجام میشود و همچنین تأثیر مستقیم رعایت اصول سئو خارجی در بالا بردن رتبه وبسایت است.
نکته ای که باید توجه کنید؛ آن که برای ترغیب وبلاگ نویسان جهت اختصاص بک لینک به سایت، باید مقاله ای را پیشنهاد کنید که به روز، ارزشمند و مفید باشد. تنها نکته ای که باید توجه کنید آن است که در وبسایت ها یا وبلاگ هایی اقدام به انتشار پست مهمان کنید که دارای قدرت بالایی هستند و مرتبط با موضوع وبسایت شما باشند. کار بعدی که می توانید انجام دهید، تقاضای اصلاح لینک های خراب در سایت هایی است که از محتوای شما استفاده کرده اند. به این ترتیب می توانید مقداری بک لینک با ارزش به دست بیاورید. در برخی کلیدواژه ها شما حتی اگر تنها و تنها یک یا دو بک لینک خارجی از سایت های باکیفیت داشته باشید رتبه یک می شوید.
برای اینکار لیستی از سایتهایی که مقالات مختلف را جمعآوری میکنند، پیدا کرده و بهترین مقالات خود را برای آنها ارسال کنید. همان طور که گفتیم سئو درون صفحه برای توسعه وبسایت با کنترل مستقیم بالا انجام می شود اما برخلاف آن، سئو بیرون صفحه شامل تمام ارتقاهایی می شود که در خارج از صفحه انجام می گیرد. در واقع هر چیزی که می تواند در به دست آوردن رتبه بندی سایت شما کمک کننده باشد. سئو بیرون صفحه بیشتر مربوط به زمانی می شود که شما از سایت های دیگر کمک می گیرید؛ یعنی زمانی که به یک سایت دیگر لینک می دهید تا مخاطبان آن، از شما بازدید کنند. در این صورت با روش هایی که در خارج از وبسایت انجام می گیرد، به بهینه سازی موتور جستجو کمک می شو.
اگر بتوانید هر 10 کاربر را به مشتری تبدیل کنید و از شما چیزی بخرند یعنی موفق بوده اید. می دانید چیست؟ نرخ تبدیل در اکثر سایت های ایرانی زیر 1 درصد است. یعنی آن ها از هر 1000 کاربری که وارد سایت می شوند تنها و تنها می توانند کمتر از 10 نفر را به مشتری تبدیل کنند.
از آن جایی که سئو معیارهای مختلفی دارد، یکی از مهم ترین معیارهایش کلمه کلیدی است. اگر در متن محتوای خود خلاق باشید و آن را برای کلمه کلیدی بهینه کنید، مطمئن باشید بازدید کنندگان زیادی به سمت سایت شما هدایت خواهند شد. استفاده از متا تگ و همچنین تصاویر مربوط به متن می تواند تاثیر زیادی در سئو داشته باشد.
در سال 2015 بود که گوگل طبق اعلام رسمی بیان کرد سایتهایی که ریسپانسیو نیستد کاهش رتبه میابد و اینگونه هم شد. به مرور زمان سایتهایی که ریسپانسیو نبودن جایگاه خود را از دست دادند و به رتبههای پایینتری رسیدند. کدهای نشانهگذاری اسکیما درواقع مانند سیگنالهایی عمل میکند که به گوگل میفهماند این قسمت از سایت درباره چه چیزی نوشتهشده است. بهعنوانمثال با یک کد اسکیما میتوانید مشخص کنید که این بخش از سایت برای نظرسنجی از کاربران است و یا مثلاً این بخش برای دانلود فیلم و سریال میباشد. شاید این سؤال هم برای شما پیشآمده باشد که آیا سئو انواع مختلفی دارد؟ در پاسخ این پرسش میتوان بله را جواب داد. یکی سئو داخلی یا On-Page SEO و دیگری سئو خارجی یا Off-Page SEO تقسیمبندی میشود.
به همین دلیل است که پشتیبانی سئو ما در بین مشتریان ما مورد تقاضا است. پیوندهای داخلی یک سایت قدرتی را در خود حمل می کند که با تقسیم خود به سایر صفحات پیوند یافته سایت منتقل می شود. با پیوند دادن مهمترین صفحات ، می توانید قدرت اعلان صفحات داخلی سایت را بر مهمترین مطالب متمرکز کنید و بنابراین به Google علامت دهید که بالقوه آنها باید رتبه بالاتری داشته باشند. همه ما عادت داریم که پیوندها را در متن مشاهده کنیم و می دانیم که با کلیک روی آنها چه اتفاقی می افتد. در حالت ایده آل ، متنی که پیوند خود را در آن قرار می دهید باید مستقیماً با محتوای صفحه پیوند خورده مرتبط باشد. اگر صفحه ای غیر مرتبط باز شود ، می تواند بازدید کنندگان شما را بترساند.
- تولید پادکست از 3 طریق میتواند به استراتژی سئو خارجیمان کمک کند.
- پس با رعایت اصول و نکات مهم سئو میتوانید در بین این اطلاعات طبقهبندیشده جای داشته باشید.
- بهطورکلی شما به کمک این قوانین میتوانید مخاطبین بیشتری را جذب سایت خود کنید و سریعتر به اهداف مد نظرتان دست یابید.
- اما به طور خلاصه کدهای اسکیما، یک سری کد برنامه نویسی هستند که با قرار گرفتن میان کدهای صفحات سایت؛ باعث میشوند گوگل بهتر محتوایتان را درک کرده و علاوه بر نمایش زیباتر آن، امتیاز سئو بهتری هم به سایت بدهد.
- برای فعال کردن SSL می توانید به هاستینگ خود بگویید تا برای شما فعال کند.
- سایت با امنیت پایین خودش به نوعی سئو منفی است و باعث کاهش رتبه درنتایج جستجو می شود.
و در نهایت آخرین تکنیک برای سئو محصول در سایت فروشگاهی، لینک سازی خارجی یا همان لینک بیلدینگ است. مخصوصا در کلماتی با رقابت شدید یا متوسط، تا زمانی که اقدام به لینک سازی خارجی برای صفحات مختلف نکنید؛ نمیتوان انتظار بهبود سئو آنها را داشت. برای پیاده سازی آنها در سایت میتوانید از افزونه های وردپرسی کمک گرفته یا با یک برنامه نویس در موردشان صحبت کنید. وجود این لینک ها علاوه بر بهبود تجربه کاربری؛ باعث ایجاد یک ساختار لینک سازی داخلی قدرتمند در صفحات میشود. همچنین سادهتر می توانید anchor text موردنظرتان را ساختار بدهید و به شیوه مطمئنی اولویت را به لینک داخلی خود بدهید و سپس به لینک های ورودی. بعضی سایتها نیاز دارند که به جای یک زبان، به چند زبان تولید محتوا کنند؛ به بهبود این سایتها برای موتورهای جستجو، سئو سایت چند زبانه میگویند.
هر یک از این موارد را باید رعایت کنید تا بتوانید سئو داخلی وب سایت خود را بهبود ببخشید. سئو داخلی و خارجی از جمله تکنیک هایی است که شما باید برای بهینه سازی سایت با آنها آشنا باشید. به طور کلی شما باید به خوبی بدانید که سئو به عنوان یکی از ابزارهای مهم برای بالاتر بردن رتبه بازدید از سایت می باشد. رعایت کردن اصول سئو برای وب سایت غیر اخلاقی نیست و بر اساس استراتژی های مخصوص انجام می گردد. افرادی که شغل سئو کار را انتخاب می کنند باید دانش خود را در مورد قوانین سئو افزایش دهند.
این روش فعلاً ازنظر گوگل مشکلی ندارد و درواقع قابلشناسایی نیست. اما این بعید نیست که در آینده این روش هم لو برود و باعث جریمه شدن سایت شما توسط گوگل شود. برای بهبود رتبه سایت باید از تکنیک های سئو حرفه ای استفاده کنید. دقت نمایید که اگر تمامی قوانین سئو داخلی را برای وب سایت خود رعایت کنید در کمترین بازه زمانی می توانید رتبه وب سایت سایت تان را بالاتر ببرید. یکی از مهمترین اهداف سئو داخلی این است که شما محتوای خود را به راحتی می توانید از دیگر محتواهای وب سایت ها تشخیص دهید.
به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید. شاید برای یافتن راه هایی برای استفاده از عبارات طولانی تر به عنوان پیوند ، نیاز به خلاقیت داشته باشید. اما ، اگر اکثر متن های لنگر دقیق باشند ، این یک منفی بزرگ است. برای داشتن امنیت بیشتر ، باید نسبت متن لنگر مناسب برای پیوندهای خود داشته باشید. اما نباید تمام صفحات موجود در یک سطح از سلسله مراتب را به همه صفحات سطح دیگر پیوند دهید.
- در صورتی که سئو سایت را به شرکتهای باتجربه بسپارید، این شرکتها میتوانند به طرز چشمگیری سرعت سایتتان را افزایش دهید.
- از جمله خدمات اصلی ما می توان به مشاوره مارکتینگ ، مشاوره سئو یا بهینه سازی سایتتان و مشاوره اینستاگرام اشاره کرد .
- این طراحی ریسپانسیو از مهمترین فاکتورهای UX است که هنگام کدنویسی و طراحی قالب به آنها توجه کرد.
- اطلاعات زیر را جهت مشاوره (طراحی سایت، تبلیغات اینترنتی، خدمات سئو، تولید محتوا، طراحی گرافیکی) وارد کرده و ارسال را بزنید.
بسیاری از افراد سئو خارجی را همان لینک بیلدینگ (link (building میدانند. موتورهای جستجو با سردمداری گوگل سالهای زیادی در تلاش برای پیداکردن راهی برای نمایش بهترین نتایج به کاربرانشان بودند. در تلاش برای رسیدم به بهترین، الگوریتمهای مختلفی طراحی کردهاند که هریک فاکتور خاصی را مورد بررسی قرار میدهد. سئو خارجی یکی از این فاکتورهای کلیدی است که به موتورهای جستجو نشان میدهد سایت ما چقدر در جهان وب اعتبار دارد. یکی دیگر از تکنیکهای لینک سازی خارجی 2023، انتشار پست مهمان است. در این روش، شما محتوایی را به صورت رایگان در یک سایت منتشر میکنید و در عوض، صاحب سایت اجازه قرار دادن یک یا چند لینک را به شما میدهد بنابراین یکی از راههای رایگان برای دریافت بک لینک، نوشتن پست مهمان است.
در مقابل اگر تلاش کنیم که با انتشار رپورتاژ آگهی و لینکسازی به این صفحه جایگاهش را بهبود دهیم در واقع از سئو خارجی به عنوان یک تکنیک کلاه سیاه استفاده کردهایم. بهترین راه برای انتشار مقاله در یک سایت، خرید رپرتاژ آگهی است. در این روش، محتوای خود را به یکی از سایتهای خبری ارسال میکنید تا آن را در سایت منتشر کنند. بدون کمک ابزارهای سئو، پیدا کردن لینکهای شکسته کار بسیار دشواری است. یکی از بهترین ابزارها برای اینکار، Ahrefs است که با کمک آن میتوان خیلی سریع لینکهای شکسته را پیدا کرد. اما با توجه به اینکه سایت Ahrefs رایگان نیست و برای استفاده نیاز به پرداخت هزینه دارد، پیشنهاد میکنیم از ابزار Screaming frog استفاده کنید.
در ادامه بررسی میکنیم که چه کسبوکارهایی به سایت چندزبانه احتیاج دارند. اما موضوع اصلی این است که این کدها چه تأثیری روی سئو سایت دارد؟ برای درک بهتر این موضوع بهتر است در مرورگر خود نام یک فیلم یا سریال معروف را جستجو کنید. هدف از تحقیق کردن درباره کلمه کلیدی و انتخاب مناسب آن، جذب بازدیدکنندگانی است که محتوای شما برایشان سودمند بوده و به دنبال محتوا و محصولات شما هستند. یکی از راه های خوبی که می توانید به وسیله آن توجه مخاطبان و کاربران اینترنتی را به برند و سایت خود جلب کنید برگزاری مسابقه است. شما می توانید به یک دانشگاه و دانشجویان آن با راه اندازی کمپین تحصیلی/ آموزشی کمک کنید.
هر دو روش ارائه شده در بالا ، مانند اتصال وردپرس و اتصال HTML ، از روش HTML پیروی می کنند. طراحی سایت حرفه ای بر پایه نیاز مشتریان با بروزترین متد روز دنیا … شما این بخش جدید را میتوانید به دو روش مختلف ساب دامین (subdomain) یا ساب فولدر (subfolder) ایجاد کنید. این دو روش، با اینکه کار مشابهی انجام میدهند، اما هرکدام مزایا و معایب خاص خود را دارند که در ادامه بیشتر دربارۀآنها صحبت خواهیم کرد. در ابتدا فرض میکنیم که میخواهید یک سایت دو زبانۀ فارسی و انگلیسی داشته باشید؛ پس در قدم اول باید یک بخش جداگانه برای زبان دوم سایت خود (زبان انگلیسی) در نظر بگیرید.
بر اساس دادههایی که تا اینجا داریم میدانیم رقبا چقدر برای سئو خارجیشان هزینه مالی و زمانی میکنند و میدانیم که ما به دنبال تدوین یک استراتژی موفق هستیم. تنها کاری که لازم است انجام دهیم تدوین یک نقشه راه دقیق برای رسیدن به اهدافمان است.در ادامهی این مقاله بهصورت دقیقتری به روشهای غنی کردن استراتژی سئو خارجی میپردازیم. تا اینجا تنها لازم است این نکته را بیان کنیم که شناخت دقیق از رقبا و راههایی که رفتهاند فاکتور مهمی برای موفقیت است؛ از آن مهمتر اما شناخت ابزارهایی است که در اختیار دارید.
همچنین از فرصت برگزاری رویدادهای اینترنتی میتوانید در بخش روابط عمومی و انتشار محتوای PR نیز کمک بگیرید. یکی دیگر از روشهایی که میتواند در سئو خارجی شما تاثیر مثبتی داشته باشد، حضور در تالارهای گفتگو و فرومهاست. شما میتوانید بسته به نیاز کاربرانتان در یکی از انجمنهای گفتگو پروفایل داشته باشید و با کمک بازاریابی محتوایی به نیاز کاربران خود پاسخ دهید. بسیار از تالارهای گفتگو امکان درج لینک را نیز فراهم کردهاند، بنابراین شما میتوانید با یک استراتژی درست کاربران را به سایتتان هدایت کنید. سیگنال شبکه های اجتماعی یا سوشال سیگنال به فعالیتها و تعاملهای کاربران در شبکههای اجتماعی در ارتباط با سایت یا برند شما اشاره دارد.
در ته یک چاه عمیق گیر افتادهاید و هر چه فریاد میزنید هیچکس صدای شمارا نمیشنود. با رعایت کردن نکات و ملزومات سئو، میتواند سایت خود را از ته این چاه بیرون بکشید و به کاربرانی که به دنبال مطالب شما هستند نمایش دهید. در مقاله امروز از تعریف و اهمیت سئو شروع میکنیم و سپس به سئو کلاهسفید، سیاه و خاکستری میرسیم. در ادامه نیز با سئو داخلی و خارجی و برخی نکات مهم دیگر آشنا میشویم. در پایان نیز برخی از مهمترین الگوریتمهای گوگل را بررسی میکنیم.
لینکهایی که از صفحه اصلی (Home Page) سایتها گرفته میشوند، خیلی ارزشمندتر از لینکهایی هستند که از سایر صفحات سایتها گرفته میشوند. این لینکها قدرت بالاتری دارند و در نتیجه گوگل به آنها اهمیت بیشتری میدهد. همهی ما تجربه گوش دادن به پادکستهای مختلف در اوقات فراغات، حین کار یا زمانی که سوار مترو هستیم را داریم. تولید پادکست از 3 طریق میتواند به استراتژی سئو خارجیمان کمک کند. با توجه به مواردی که برشمردیم میتوان به ظرفیت محتوای PR جهت تقویت استراتژی سئو خارجی و حتی برندسازی پی برد. سوشال سیگنال را نمیتوان یکی از فاکتورهای مستقیم گوگل برای رتبهبندی صفحات وب دانست ولی این فعالیتها (در صورت مستمر و گسترده بودن) میتواند با اثرگذاری بر فاکتورهای دیگری مانند بازدید سایت و جستجوی نام برند به سئو سایت ما کمک کند.
لینک سازی با برنامه دقیق به منظور افزایش ورودی صفحات با توجه به الگوریتم های گوگل و جلوگیری از اسپم شدن توسط تیم میلان استودیو انجام خواهد شد. بسیاری از شبکه های اجتماعی دارای بخشی هستند که می توانید لینک سایت خود را در آن قرار دهید. درست است که در این شبکه ها نمی توانید لینک خود را به همراه انکر تکست قرار دهید، اما باز هم تاثیر زیادی روی سایت شما خواهد داشت. حتی اگر آن شبکه اجتماعی لینک شما را به صورت نو فالو درج کند، باز هم سیگنال آن تاثیر خوبی روی سایت شما خواهد داشت.
حالا اغراق را به سر حد خودش میرسانیم؛ حتی مکانی هم که برای مهمانی در نظر گرفته شده است، مناسب نیست. بااینحال انتظاری از میهمانان نباید داشت.برگردیم به موضوع اصلی بحثمان؛ چه زمانی سئو off page را شروع کنیم. شما نمیتوانید با استراتژیهای سئو خارجی کاربران را دعوت به سایتی کنید که هیچ نکتهای برایشان ندارد. زیر ساختهای سفارش بک لینک لازم برای سایتتان را فراهم کنید و زمانی که احساس کردید حرفی برای گفتن دارید، برای سئو خارجی برنامهریزی کنید. بر خلاف لینک سازی داخلی که تنها داخل سایت ایجاد می شد، در لینک سازی خارجی از سایت های دیگر به سایت شما لینک داده می شود. هنگامی که یک سایت به سایت شما لینک می دهد، به این معنی است که سایت ما را تایید می کند!