lgtvsbanner

با محو شدن امید برای ملوانان گمشده تایلندی، ایمنی کشتی مورد بررسی قرار می گیرد

آب در تاریکی به داخل کشتی جنگی هجوم برد. در حالی که کشتی نیروی دریایی تایلند در آب‌های خروشان تکان می‌خورد و شروع به کج شدن می‌کرد، 105 ملوان حاضر در کشتی به دنبال جلیقه‌های نجات بودند که می‌دانستند 30 جلیقه کوتاه دارند.

بیشتر بخوانید: The Ins and Outs of Real Estate Canada

آنها سعی کردند کنترل کشتی HTMS Sukhothai را حفظ کنند، اما آب سیستم برق را کوتاه کرد. موتور فوت کرد سکان قفل شد پمپ هایی که آب را از کشتی خارج می کردند، از کار افتادند.

در فاصله بیش از 20 مایلی از نزدیکترین ساحل، ملوانان درخواست کمک کردند. کشتی های دیگر نزدیک شدند، اما به دلیل متلاطم بودن دریا نتوانستند به اندازه کافی برای کمک نزدیک شوند.

هنگامی که کشتی جنگی 35 ساله به سمت خود غلتید، برخی از ملوانان خانواده خود را صدا کردند. 30 نفر بدون جلیقه نجات شناورها را گرفتند یا سعی کردند با قایق های بادی فرار کنند.

سه ساعت پس از شروع آبگیری، کشتی روز یکشنبه حوالی ساعت 11:30 شب غرق شد، پنج روز بعد، 23 خدمه ناپدید شدند و 76 نفر پیدا شدند. شش جسد پیدا شده است.

اگرچه عملیات جستجو و نجات همچنان ادامه دارد، اما بیم آن می رود که مردان ناپدید شده کشته شوند. روز جمعه، یک جلیقه نجات در جزیره ای در 70 مایلی آن طرفتر پیدا شد که نام یک ملوان متوفی به نام جاکپونگ پونپون را داشت. جلیقه نجات به خانواده او یعنی مقامات بازگردانده می شود گفت.

معاون ادمین پیچای لورچوساکول، فرمانده اولین فرماندهی منطقه دریایی، به خبرنگاران محلی گفت که نمی توان انتظار داشت که افراد ناپدید شده بیش از دو روز در دریا زنده بمانند.

از آنجایی که امید برای یافتن بازماندگان کمرنگ شده است، بررسی‌ها اکنون به چگونگی وقوع حادثه و اینکه آیا اقدامات ایمنی کافی انجام شده است معطوف شده است.

Choengchai Chomchoengphaet، فرمانده کل نیروی دریایی سلطنتی تایلند، روز سه‌شنبه گفت که 30 ملوان بدون جلیقه نجات با غرق شدن کشتی در حدود 22 مایلی سواحل استان پراچواپ خیری خان، ماندند.

او گفت که خدمه از کمبود “کاملا آگاه” بودند و وقتی کشتی با مشکل مواجه شد، “آنها سعی کردند از ابزارهای دیگری استفاده کنند که می تواند جان افسرانی را که جلیقه نجات نداشتند، نجات دهد.”

او گفت که افسران اضافی در کشتی بودند که در ادای احترام به بنیانگذار نیروی دریایی تایلند شرکت می کردند و معمولاً جلیقه های نجات اضافی نیز تهیه می شد.

اما او افزود که “جلیقه نجات تضمین کننده بقا نیست” و خاطرنشان کرد که همه ملوانان در مهارت های بقا آموزش دیده اند.

دپارتمان هواشناسی تایلند چند ساعت قبل از وقوع این حادثه یک توصیه هواشناسی برای منطقه عمومی صادر کرده بود و گفته بود که ارتفاع امواج در خلیج تایلند 6.5 تا 13 فوت پیش بینی می شود. پیشنهاد کرد که همه کشتی‌ها «با احتیاط پیش بروند».

وارن اسمیت، دانشیار معماری دریایی در آکادمی نیروی دفاعی استرالیا در دانشگاه نیو ساوت ولز، گفت که به طور کلی، کشتی های جنگی برای مقاومت در برابر امواج با چنین ارتفاعی ساخته می شوند.

او گفت که در مقیاس وضعیت دریا – با صفر نشان دهنده آرامش کامل و نه به معنای امواج خارق العاده – شرایط در آن زمان به عنوان پنج طبقه بندی می شود.

فرمانده نیروی دریایی سلطنتی تایلند پیشنهاداتی مبنی بر اینکه سن کشتی می‌توانست در این حادثه نقش داشته باشد را رد کرد. این کشتی سه سال پیش تحت تعمیرات اساسی قرار گرفته بود و تجهیزات آن کاملاً کارکرده بود، وی افزود که برنامه ای برای بازنشستگی کشتی برای 5 تا 10 سال دیگر وجود ندارد.

مقامات گفتند که کشتی پس از سرازیر شدن آب به سیستم الکتریکی از طریق یک لوله اگزوز غرق شد و باعث اتصال کوتاه کنترل‌های کشتی و سیستم پمپ آب شد.

چنگی کو، استاد معماری دریایی در دانشگاه Strathclyde در اسکاتلند، گفت که معمولاً لوله های اگزوز کشتی دارای مکانیزمی است که از ورود آب جلوگیری می کند.

او گفت از آنجایی که کشتی‌های جنگی عموماً بسیار کوچک هستند، موتورها و تجهیزات نیروگاهی آنها اغلب در فضای کوچکی قرار می‌گیرند، به این معنی که برای کل سیستم به راحتی فرو می‌رود.

پروفسور کو گفت: وقتی امواج خشن هستند، “اگر ساختارهایی دارید که به اندازه کافی قوی نیستند، ممکن است دچار مشکل و شکست شوید.”

بازماندگان برای رسانه های محلی تعریف کردند که چگونه هنگام غرق شدن کشتی به کشتی چسبیده بودند تا اینکه دیگر نتوانستند خود را نگه دارند و به دریا کشیده شدند. آنها سعی کردند همدیگر را شناور نگه دارند، زیرا امواج 10 تا 13 فوتی روی سرشان می کوبید.

افسر ارشد نتی تیمدی گفت رسانه های محلی که امواج “بسیار قوی” بود. به پشت دراز کشیدم، اما بعد آب به صورتم خورد، بنابراین با صورتم دراز کشیدم و آب بالای سرم شسته شد.»

او افزود: من به مادرم فکر کردم. “من نمی توانم بمیرم، هنوز باید از او مراقبت کنم.”

ملوان دیگری که هنگام صحبت با یک ایستگاه تلویزیونی محلی گریه می کند، گفت: «دلم دیگر طاقت نیاورد که با چنین اتفاقی روبرو شدم. می بینی مردم اینطور جلوی چشمت می میرند و آن هایی که مرده اند دوستان تو هستند.»

وی افزود: «شما به عنوان یک تیم کامل رفتید و ناقص برگشتید.

بهزاد زارع
بهزاد زارع خیلی مناسب موضوع رو توضیح داده، ولی کاش ساده‌تر بود.
ناظر lgtvs.ir
نظرت برامون مهمه، رفیق! به بهزاد زارع می‌گیم ساده‌تر بنویسه.
حسنی رئوفی
چرا اینقدر مطالب تخصصی می‌ذارید؟
ناظر lgtvs.ir
متأسفیم، سعی می‌کنیم مطالب عمومی‌تری هم داشته باشیم!
بابک شیرازی‌نژاد
Admin، بابک شیرازی‌نژاد فکر می‌کنه یه error آماری بود، check کنید!
ناظر lgtvs.ir
ممنون که گفتی، بابک شیرازی‌نژاد رفیق گرامی! حتماً بررسی می‌کنیم.
پدرام مومنی
با محو شدن امید برای ملوانان گمشده تایلندی، ایمنی کشتی مورد بررسی قرار می گیرد خیلی سخت بود، پدرام مومنی می‌گه کاش برای مبتدی‌ها ساده‌تر بود. 🎬
ناظر lgtvs.ir
حق با شماست، پدرام مومنی هم‌راه! بعدی‌ها رو ساده‌تر می‌کنیم. 🎬
محمدجواد انصاری
می‌شه یه بخش برای محتوای تعاملی اضافه کنید؟
ناظر lgtvs.ir
ایده‌ی خوبیه، حتماً به تیم پیشنهاد می‌دیم!
محسن مصباحی‌فر
Admin، محسن مصباحی‌فر می‌گه یه لینک خراب بود، چک کنید!
ناظر lgtvs.ir
ممنون که گفتی، محسن مصباحی‌فر عزیز جان! حتماً درستش می‌کنیم.
خسرو رضازاده
شگفت‌انگیز بود، مخصوصاً بخش مربوط به نکات واقعی!
ناظر lgtvs.ir
خوشحالیم که نکات واقعی براتون سرگرم‌کننده بود، ممنون!
شهریار فاضلی
lgtvs.ir موضوعات نابی داره، شهریار فاضلی می‌گه کاش یه ریز بازیگوش‌تر بود! 🍠
ناظر lgtvs.ir
پیشنهاد جالبیه، شهریار فاضلی دوست من! سعی می‌کنیم سرگرم‌کننده‌تر بشیم. 🍠
کسری نظری‌پور
Admin، کسری نظری‌پور فکر می‌کنه یه اشتباه آماری بود، چک کنید.
ناظر lgtvs.ir
ممنون که گفتی، کسری نظری‌پور رفیق! حتماً بررسی و اصلاح می‌کنیم.
علی‌جون فراهانی
Admin، علی‌جون فراهانی پیشنهاد می‌ده یه ویدیو هم بسازید، جذاب می‌شه!
ناظر lgtvs.ir
ایده‌ی فوق‌العاده‌ایه، علی‌جون فراهانی هم‌راه! به تیم منتقل می‌کنیم.
جواد عطایی
جواد عطایی موضوع رو خیلی خوب شکافته، واقعاً لذت بردم!
ناظر lgtvs.ir
خوشحالیم که جواد عطایی تونسته راضیت کنه، هم‌راه!
عباس سلطانی‌فر
lgtvs.ir موضوعات جذاب داره، عباس سلطانی‌فر می‌گه کاش بیشتر منتشر کنه! 🦥
ناظر lgtvs.ir
قول می‌دیم بیشتر منتشر کنیم، عباس سلطانی‌فر دوست من! 🦥

Makayla Massey

کاشف برنده جایزه کل معتاد زامبی. متعصب فرهنگ پاپ بی عذرخواهی. تواهولیک.

تماس با ما