در ماه مه، زمانی که 11500 نویسنده سینما و تلویزیون دست به اعتصاب زدند، شرکتهای هالیوود مانند نتفلیکس، انبیسی یونیورسال و دیزنی واکنش نشان دادند که به معنای بالا انداختن شانه بود. این خروج عالی نبود، اما مدیران اجرایی ماه ها انتظار آن را داشتند. آنها می توانند آن را سوار کنند.
واکنش خشمگین از سوی رده های شرکت هالیوود زمانی که بازیگران روز جمعه بیرون رفتند، به طرز چشمگیری متفاوت بود. چیزی که به عنوان یک ناراحتی شروع شد به یک بحران تبدیل شده است.
برای شروع، اتحادیه بازیگران بسیار قدرتمندتر از صنف نویسندگان است، با عضویت حدود 160000 نفر که شامل مشاهیر مشهور جهان است که در هنر ارسال پیام به مخاطبان مجذوب مطالعه شده اند. فیلمنامههای فیلم و تلویزیونی که استودیوها در صورت اعتصاب نویسندگان بانکی کرده بودند، ناگهان بیتفاوت شدهاند و از بازیگران برای زنده کردن آنها محروم شدهاند. بسیاری از فیلمهای پرهزینه که در حال فیلمبرداری بودند، از جمله «Twisters»، «Venom 3»، «Deadpool 3» و «Gladiator 2» فوراً تعطیل شدند.
در مصاحبهها، سه نفر از صندلیهای استودیو که بهخاطر حساسیت وضعیت کارگری نخواستند نامشان فاش شود، گفتند که کارخانههای تولید محتوا در هالیوود میتوانند بیش از یک ماه – تقریباً تا روز کارگر – بیکار بنشینند تا زمانی که تأثیر جدی بر تقویم اکران در سال 2024، بهویژه برای فیلمها، داشته باشد. توقف کاری که تا ماه سپتامبر ادامه دارد، میتواند استودیوها را مجبور کند پروژههای بزرگ سال آینده را شش ماه به تعویق بیندازند و سال 2024 را شبیه شهر ارواح خاطرههای اخیر کند که توسط همهگیری کووید-19 آغاز شده است.
استودیوها به تازگی برنامه اکران را دوباره عادی کرده بودند، با یک فیلم بزرگ به دنبال دیگری. آرامش قابل توجه دیگری در عرضه ها ممکن است برای تئاترها ویرانگر باشد. باکس آفیس امسال در حال حاضر ضعیف بوده است و با محرومیت بازیگران برجسته از تلاش های تبلیغاتی، فیلم های برنامه ریزی شده برای نیمه دوم سال 2023 ممکن است تحت تأثیر قرار گیرند – به ویژه آنهایی که آرزوی جوایز دارند. یکی از مدیران استودیو روز جمعه پیش بینی کرد که می تواند حداقل یکی از زنجیره های سینمای ملی را تحت سلطه خود درآورد.
بابی بگبی فورد، مدیر خلاق و معاون اجرایی B&B Theaters، یک زنجیره متوسط با بیش از 50 مکان در 14 ایالت، گفت که اعتصابات “در زمان سختی صنعت را تحت تاثیر قرار داده است.”
خانم خانم: «مدت ادامه اعتصاب نقش بسزایی در تأثیر آن بر سینماها خواهد داشت. باگبی فورد گفت. “اگر به اندازه کافی کوتاه باشد تا از انباشت فیلم های زیاد جلوگیری شود، می توان وضعیت را مدیریت کرد.”
گرگ مارکوس، مدیر اجرایی Marcus Corporation – که صاحب چهارمین زنجیره بزرگ تئاتر در کشور است – موافقت کرد که اعتصابات نگران کننده بودند، اما گفت که این اعتصابات کمتر از بیماری همه گیر برای صنعت تهدید می کند.
“بسته به مدت زمان، ممکن است در یک سال یک فاصله وجود داشته باشد.” مارکوس گفت. اما اینطور نیست که ماهها تعطیل باشد، مردم درباره ارزش تئاتر بحث کنند و سپس به دلیل تاخیر در تولید، شکافهای بزرگی وجود داشته باشد.»
روز کارگر با ضربان قلب فرا می رسد، که به نظر می رسد استودیوها را وادار می کند که هر چه زودتر از بن بست بازیگران بشکنند. اما یک مشکل وجود دارد: مدیران استودیو واقعاً از واکنش انجمن بازیگران سینما به شرایط پیشنهادی خود شگفت زده شدند. آنها احساس کردند که امتیازات قابل توجهی داده اند و از لفاظی های اتحادیه حیرت زده شده اند، به ویژه از زمانی که توانستند در سال 2020 به صورت دوستانه بر سر یک قرارداد جدید سودآور مذاکره کنند.
شرایط پیشنهادی شامل افزایش دستمزد، حمایت از فرآیند استماع و شرایط مطلوب تر برای کمک های بازنشستگی و سلامت است. آنها همچنین پیشنهاد کردند که رقصندگان برای روزهای تمرین مبلغی را در مقابل دوربین دریافت کنند.
به طور خاص، استودیوها – با اذعان به اینکه در گفتگوهای خصوصی با نادیده گرفتن تقاضای نویسندگان برای حفاظ های هوش مصنوعی اشتباه کرده اند – شرایطی را برای استفاده از هوش مصنوعی پیشنهاد کردند که مذاکره کنندگان آنها گفتند از بازیگران محافظت می کند.
اما برای جلوگیری از اعتصاب کافی نبود. دانکن کرابتری-ایرلند، مذاکره کننده ارشد بازیگران، در مصاحبه ای در روز شنبه گفت که پیشنهاد استودیو غیر منطقی است. عبارات هوش مصنوعی «کل عرصه بازیگری» را به خطر می اندازد. Crabtree-Ireland گفت، و افزود که استودیوها همچنین به بازیگران مشارکت درآمدی در استریم ارائه نمی دهند.
آقای “اینها مسائل اصلی هستند.” Crabtree-Ireland گفت. و این واقعیت که شرکتها روی آنها حرکت نمیکنند، نشاندهنده نگرش استعماری نسبت به کارگرانی است که اساس وجود شرکتهایشان هستند.» او گفت بازیگران می خواهند دوباره چانه زنی را شروع کنند.
اتحاد تهیهکنندگان فیلم و تلویزیون که از طرف استودیوها مذاکره میکند، با آقای دکتر مخالفت کرد. توصیف Crabtree-Ireland از نگرش اعضای خود، با استناد به شرایط پیشنهاد خود از جمله “پیشنهاد پیشگامانه هوش مصنوعی که از شباهت های دیجیتالی بازیگران محافظت می کند.”
ناامیدی در طرف دیگر میز چانه زنی با اظهار نظر روز پنجشنبه رابرت ایگر، مدیر اجرایی دیزنی آشکار شد که طی مصاحبه ای در CNBC گفت که کارگران “غیرواقع بینانه” هستند. ریختن گاز روی آتش، مقالهای در وبسایت تجارت نمایشی Deadline بود که به نقل از یکی از مدیران ناشناس استودیو، تهدید کرد که نویسندگان را تا زمانی که «آپارتمانهایشان را از دست بدهند» «خونریزی خواهد کرد». اتحاد استودیو گفت که مدیر اجرایی ناشناس به جای اعضای آن صحبت نکرده است.
اگرچه برخی از مدیران یک توقف کوتاه مدت را فرصتی برای کاهش هزینه ها می دانند، تعطیلی طولانی مدت این پتانسیل را دارد که در صنعت سرگرمی که قبلاً با افزایش استریم و مشکلات در گیشه آسیب دیده است، ویران کند.
ریچ گرینفیلد، تحلیلگر شرکت تحقیقاتی LightShed Partners گفت: «در حالی که مدیران رسانهها سعی میکنند اعتصابهای دوگانه را با توقف هزینههای تولید، مثبت جلوه دهند، سرمایهگذاران بسیار نگران هستند که این یک اعتصاب طولانی باشد که به عملکرد فیلمها و سریالهای تلویزیونی که قبلاً تکمیل شدهاند لطمه بزند».
مایکل ناتانسون، تحلیلگر SVB MoffettNathanson که بر صنایع سرگرمی و رسانه متمرکز است، گفت: اگر اعتصابات دوگانه فقط یک یا دو ماه طول بکشد، شرکت ها احتمالاً از تعطیلی به عنوان فرصتی برای صرفه جویی در پولی که در غیر این صورت برای پیش تولید خرج می کردند – کاری که قبل از شروع فیلمبرداری انجام شده بود – و مناقصه بر روی فیلمنامه ها می گذاشتند، استفاده خواهند کرد. وی خاطرنشان کرد: به هر حال برخی از این هزینه ها بعداً متحمل می شود.
آنها همچنین میتوانند نگاهی دوباره به نمایشها و فیلمهایی که در دست تولید دارند بیاندازند، آنهایی را که بسیار پرهزینه هستند، هرس کنند. ناتانسون گفت. او یک ضربه کوتاه را با یک استراحت نیمه نیمه برای یک تیم بازنده مقایسه کرد که باید استراتژی جدیدی طراحی کند.
این اعتصاب همچنین معاملات پرسود و بلندمدتی را که توسط شرکتهای رسانهای در طول رونق استریم انجام شده بود، تهدید میکند، زمانی که آنها مایل بودند مبالغ حیرتآوری را برای جذب سازندگانی مانند شاندا رایمز، رایان مورفی و جیجی آبرامز بپردازند. برخی از معاملات طولانی مدت دارای بندهای فورس ماژور هستند که در 60 یا 90 روز اعتصاب اعمال می شود و به استودیوها اجازه می دهد بدون پرداخت جریمه قرارداد خود را فسخ کنند. آقای. گرینفیلد گفت که این بندها از نظر تئوری می توانند به استودیوها اجازه دهند معاملات گران قیمتی را از کتابها دریافت کنند، اما استناد به آنها روابط با استعدادهای برتر را در آینده به خطر می اندازد.
اگر بازیگران تا پاییز به سر کار خود بازنگردند، به تلویزیون شبکه لطمه میزند که به آنها برای نمایشهای جدید مورد علاقه تبلیغکنندگان، آقای Mr. ناتانسون گفت. او افزود که شرکتهای رسانهای سنتی مستقر در ایالات متحده در مقایسه با نتفلیکس، شرکت غالب پخش جریانی که میتواند از امکانات تولید خود در سراسر جهان استفاده کند، در وضعیت نامناسبی قرار دارند.
او میگوید: «مثل این است که کارگران اتحادیه خودرو دست به اعتصاب بزنند و ناگهان خودروهای بیشتری از ژاپن و آلمان در جادهها ببینند. ناتانسون گفت.
به طور علنی، مدیران استودیو از هالیوود می خواهند که به کار خود بازگردد. آقای. ایگر هفته گذشته در مصاحبه ای از کنفرانس سالانه Sun Valley برای غول های تجاری گفت که این اعتصاب تأثیر “بسیار مخرب” بر صنعت سرگرمی خواهد داشت.
با این حال، نشانه کمی وجود دارد که یک معامله نزدیک است.
طرفهای مذاکرهکننده همگی گفتهاند که میخواهند به یک توافق منصفانه برسند و مقصر این بنبست را به گردن طرف مقابل میاندازند. اما همه آنها به طور خصوصی تصدیق می کنند که اگر هالیوود به موقع آب نشود، همه دچار سرمازدگی خواهند شد.
الن استاتزمن، مذاکرهکننده ارشد انجمن نویسندگان آمریکا، گفت: «بهعنوان یک استراتژی صرفهجویی در هزینهها، با نزدیک شدن به فصل پاییز تلویزیون و تبلیغکنندگان و مصرفکنندگان در انتظار برنامههای جدید، احمقانه است.