نانسی سیناترا و لی هزلوود، «نانسی و لی»
(نور در اتاق زیر شیروانی، سی دی، 14 دلار، LP، 27 دلار، کاست، 12 دلار، 8 قطعه، 35 دلار)
پس از مجموعه عالی نانسی سیناترا در سال گذشته، “Start Walkin’ 1965-1976” اولین نسخه رسمی آن چیزی است که شاید نقطه برجسته دیسکوگرافی او باشد: آلبوم دوئت دوست داشتنی که او در سال 1968 با همکار مکرر خود لی هازلوود ساخت. «نانسی و لی» سرسبز، سینمایی و بهطور فریبندهای عجیب، هنوز هم ذرهای از جذابیتهای عجیب و غریب خود را دارد. بیش از 50 سال پس از آن، نه تنها برای تخیل بی حد و حصر هزلوود به عنوان یک تهیه کننده، بلکه برای نگرش باز و ریسک پذیری سیناترا، در حالی که هزلوود را در مسیرهای پایین تر دنبال می کرد، بحث می کند – برای یک نفر – کمتر. ستارگان ماجراجوی پاپ از آن اجتناب می کردند. مواد جایزه اندک است، اما سرگرم کننده است: برداشتی شیک و مهیج از «خسته از انتظار تو» گروه Kinks و اجرای همی آهنگ «Love Is Strange» میکی و سیلویا. سیناترا در مورد شیمی صوتی پایدار و جذب اضداد، در یک مصاحبه جدید و پر جنب و جوش که در یادداشتهای لاینر گنجانده شده است، به طعنه میگوید: «ما آن را زیبایی و هیولا میگفتیم! زولادز
“جان سینکلر کارگاه هنرمندان دیترویت را ارائه می دهد”
(Strut؛ دانلود، 9.99 دلار، سی دی، 13.99 دلار، دو LP، 26 دلار)
مدیر MC5 و یکی از بنیانگذاران پلنگ سفید، جان سینکلر، در نقش دی جی جاز با صدای روان در مسیر مقدماتی این مجموعه، اولین نمونه از ضبط های زنده از آرشیو کارگاه هنرمندان دیترویت، گروهی که او به شروع آن کمک کرد، قدم می گذارد. 1964 برای ارائه کنسرت های محلی و رویدادهای شعر. این مجموعه که شامل سالهای 1965 تا 1981 میشود، دارای نامهایی است که در سطح ملی شناخته میشوند (از جمله ترومپتتر دونالد برد و ساکسیفونیست بنی موپین، که هر دو در محیطهای کاملاً بد بو شنیده میشوند)، اما این افراد برجسته محلی هستند که این را به سندی ضروری از یک صحنه منطقهای تبدیل میکنند. تدی هریس، پیانیست و کارگردان باسابقه موسیقی Supremes، شیپورهای سبک بیگباند و بخش ریتم R&B را در «رقص شور» ترکیب میکند. Detroit Contemporary 4 پس از باپ شیک و پرشور در “Three Flowers” ارائه می دهد. و سازمان لیمن وودارد، نوازنده ارگ، در 5/4 بار در «Help Me Get Away» به جز-فانک شدید می پردازد. بخار پز
The Skippy White Story: Boston Soul 1961-1967
(Yep Roc؛ CD، 15.99 دلار، LP، 24.99 دلار)
با شروع در اوایل دهه 1960، اسکیپی وایت یک تشویق کننده همه منظوره برای صحنه های موسیقی روح و انجیل بوستون بود – و هنوز هم باقی می ماند: صاحب فروشگاه ضبط، دی جی رادیو، و در صورت لزوم، مالک و تهیه کننده برچسب. این گلچین طرفهای گمشدهای که مدتهاست به تصویر کشیده میشود، تنها کمی از موسیقیهایی را که او به راهاندازی جهان کمک کرد، به تصویر میکشد، و با یک مقاله تاریخی گسترده در مورد زندگی و حرفهی وایت توسط نوآ شفر و الی (پیربوی) رید همراه است. علایق صوتی وایت دامنه وسیعی داشت – دوو واپ سرگیجهآوری از سامی و دللاردها، و همچنین مجموعهای از تکآهنگهای انجیل جذاب از جمله «Master on High» ناامیدکننده و تقریباً بیثبات کریتون سینگرها وجود دارد. این خامی در «کار را انجام بده» اثر کوارتت ارل لِت، یک آهنگ آموزشی برای پیست رقص، یا شاید در جای دیگر، وجود دارد. کارامانیکا
هوراس تاپسکات، «کوئینتت»
(Mr. Bongo؛ دانلود، 5 دلار، سی دی، 10.99 دلار، LP، 25.99 دلار)
هوراس تاپسکات جنبشی برای خودش بود، پیانیست و آهنگسازی که دههها از هنرمندان سیاهپوست در لسآنجلس دفاع میکرد و از طریق آرکسترای خلقهای پانآفریقایی خود به نوازندگان نوازنده راهنمایی میکرد. اسناد مربوط به کارهای اولیه او کمیاب است، و این مجموعه ای که قبلاً منتشر نشده بود – که در همان جلسه با اولین فیلم هیجان انگیز تاپسکات در سال 1969، “غول بیدار شده است” ضبط شد – به ویژه قابل توجه است. این موسیقی گاهی اوقات کارهای پیشین پیانوهای ساحل شرقی مانند مال والدرون یا سیسیل تیلور را به یاد میآورد (هر دو در نسخههای بایگانی خوب امسال شنیده میشوند)، اما تاپسکات برنامه منحصر به فرد خود را ارائه میکند. در «کودک تو»، یکی از سه قطعه طولانی و به همان اندازه عالی در اینجا، او خطوط دراماتیک و ضربتی را اجرا میکند که گاهی اوقات به قطعات ناهموار تبدیل میشوند، در حالی که آرتور بلیت، نوازنده ساکسیفون آلتو، چابکی و بار احساسی قوی را نشان میدهد. پس از انتقال او به نیویورک در اواسط دهه 1970 تحسین شد. بخار پز
Marvin Tate’s D-Settlement, ‘Marvin Tate’s D-Settlement’
(American Dreams؛ سه سیدی، 30 دلار، چهار قطعه الپی، 75 دلار، چهار قطعه الپی شفاف وینیل، 85 دلار)
ماروین تیت، که به عنوان یک قهرمان شعر اسلم شروع کرد، مهارت های داستان سرایی و صدای متنوع خود – آواز خواندن، موعظه، روایت کردن، تمسخر کردن، فریاد زدن – را به گروه D-Settlement هدایت کرد، گروهی گسترده که شهرت آن باید فراتر از آن باشد. زادگاه شیکاگو در دهه 1990 و اوایل دهه 2000. این مجموعه جعبهای سه آلبومی را که D-Settlement قبل از جدایی در سال 2003 ساخته بود، جمعآوری میکند، و یک گروه موسیقی را نشان میدهد که به راحتی راه خود را به سمت فانک، راک، جاز، بلوز، گاسپل، رگی، پانک، کاباره و غیره پیش میبرد. اشعار و اجرای تیت میتوانست به شدت مستقیم یا با خارهای طعنهآمیز باشد، زیرا آهنگهای D-Settlement با فقر، نژادپرستی و خشونت مواجه میشد، حتی زمانی که شادیهای خانواده و اجتماع را فرا میخواند – که در بداههپردازیهای جمعی یک گروه همیشه اکتشافی منعکس میشد. PARELES