CNN
–
یک مطالعه جدید نشان می دهد که تنها در پنج سال، تعداد کودکان کوچک در ایالات متحده که پس از خوردن تصادفی یک ماده خوراکی در معرض حشیش قرار گرفتند، 1375 درصد افزایش یافت.
بر اساس تجزیه و تحلیل سوابق سیستم ملی دادههای سم، مخزن مرکزی دادههای مراکز سم در آمریکا، بین سالهای 2017 تا 2021، بیش از 7040 تماس با شاهدانه خوراکی در کودکان زیر 6 سال مشاهده شد.
در سال 2017، 207 مورد گزارش شده بود قرار گرفتن در معرض تصادفی شاهدانه خوراکی در میان کودکان زیر 6 سال. این مطالعه نشان داد تا سال 2021، تعداد 3054 نفر بود.
بر اساس این مطالعه که روز سهشنبه در مجله Pediatrics منتشر شد، تنها در سال 2020، قرار گرفتن تصادفی کودکان در معرض حشیش بیش از 40 درصد از تماسهای تماس با سم انسانی با این مراکز را تشکیل میداد.
«راستش را بخواهید، ما می دانستیم که در حال افزایش است. من در [emergency department] دکتر دکتر یکی از نویسندگان این مطالعه گفت و همچنین با وجود تماس گرفتن با مرکز سموم، و با وجود اینکه موارد بیشتری را از طریق اورژانس می دیدم، وقتی به داده ها در سراسر کشور نگاه کردیم، قطعا شگفت زده شدیم. آنتونیا نمانیچ، که در پزشکی اورژانس و سم شناسی پزشکی در راش اورژانس پزشکی در شیکاگو کار می کند.
محققان نتوانستند دقیقاً دلیل این افزایش قابل توجه را بفهمند، اما نمانیچ فکر می کند که این افزایش “چند عاملی” است.
او گفت: «در طول سالهای همهگیری، زمانی که بچهها بیشتر در خانه بودند، افزایش خاصی داشت.
یک مطالعه در سال 2022 نشان داد که مردم ایالت های ایالات متحده که حشیش تفریحی را قانونی کرده اند، 20 درصد بیشتر از ایالت هایی که آن را قانونی نکرده اند، از آن استفاده می کنند.
در سال 2017، تنها هشت ایالت و ناحیه کلمبیا اجازه استفاده تفریحی حشیش را دادند و 30 ایالت آن را برای اهداف دارویی مجاز دانستند. تا سال 2021، این اعداد به ترتیب به 19 و 40 افزایش یافت.
با افزایش قانونی شدن، ممکن است به طور کلی محصولات بیشتری نیز در دسترس باشند.
نمانیچ گفت: «من فکر میکنم همه اینها به این امر کمک میکند، و مقررات همگام با افزایش شیوع این محصول نیست.
بسیاری از خوراکی ها به شکل آب نبات، کلوچه، براونی و شکلات هستند، محصولاتی که می توانند جذابیت زیادی برای کودکان نوپا داشته باشند.
تحقیقات نشان داده است که بسته بندی برخی از محصولات خوراکی، به ویژه محصولات موجود در بازار سیاه، تقریباً شبیه به چیز واقعی است. برای مثال شیرینیهای Doritos، Cheetos، Nerds Rope و Gushers وجود دارد. شرکت های بزرگ مواد غذایی از بسیاری از شرکت های فروش این محصولات شکایت کرده اند، اما آنها هنوز در دسترس هستند.
برخی از بسته ها دارای شخصیت های کارتونی دوستدار کودک نیز هستند.
حتی اگر بسته بندی هشدار دهد که محصول حاوی حشیش یا THC است، اغلب با حروف کوچک است و بسیاری از کودکان خردسال در وهله اول نمی توانند بخوانند.
قرار گرفتن کودک در معرض حشیش می تواند عواقب جدی داشته باشد. به گفته مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده، آنها می توانند بسیار بیمار شوند و در راه رفتن، نشستن یا تنفس مشکل داشته باشند.
بسیاری از پیامدهای این مطالعه نامشخص بود، اما تقریباً در یک چهارم موارد، کودکان نوپا در بیمارستان بستری شدند. افزایش قابل توجهی در پذیرش در مراقبت های ویژه و غیر ویژه وجود داشت.
این می تواند به چند دلیل باشد. وزن بچهها کمتر از بزرگسالان است، بنابراین تأثیر دارو میتواند بسیار سمیتر باشد. علاوه بر این، بستهها معمولاً دارای بیش از یک خوراکی هستند. در این مطالعه آمده است که بزرگسالان میدانند که پس از خوردن فقط یک عدد غذا را متوقف کنند، اما کودکان نمیدانند.
این مطالعه نشان داد که شدت سمیت در سال های همه گیری نسبت به قبل افزایش یافته است.
این مطالعه می گوید مشکلات رایج شامل مشکلات قلبی، گیجی، استفراغ و مشکلات تنفسی است.
در این مطالعه آمده است: “برای ارائه دهندگان مهم است که در عمل خود از این موضوع آگاه باشند و این فرصت مهمی برای آموزش و پیشگیری است.”
CDC توصیه می کند که مردم همه محصولات علف های هرز را دور از دسترس کودکان در ظروف ضد کودک نگهداری کنند.
کالج سم شناسی پزشکی آمریکا از صنعت خواسته است تا بسته بندی خود را تغییر دهد تا بچه ها به این راحتی گیج نشوند و نتوانند بسته ها را به راحتی باز کنند. این انجمن همچنین پیشنهاد می کند که مردم نباید از محصولات شاهدانه در مقابل کودکان استفاده کنند.
نمانیچ می گوید محصولات حشیش خوراکی باید در بسته بندی سفید ساده، خنثی و مات عرضه شوند.
موضع من این است که قانونی شدن این محصولات مشکلی نیست، اما مشکل این است که بسته بندی آنها به روش بسته بندی داروها یا داروها نیست. ما تدابیر حفاظتی زیادی برای آن داریم.” آنها به گونه ای به بازار عرضه می شوند که گویی فقط یک خوراکی خوشمزه دیگر هستند.
او امیدوار است که این مطالعه باعث تغییر شود.
نمانیچ گفت: «ما میخواستیم این جمعیت از بچههایی را که ناخواسته وارد این چیزها میشوند دستگیر کنیم. “ما می دانیم که آنها به دنبال آن به عنوان یک ماده تغییر دهنده ذهن نیستند. ما به طور ذهنی میدانستیم که آنها در معرض خطر بالایی هستند، زیرا در اورژانس نوردهی زیادی مشاهده میکنیم، و به احتمال بسیار زیاد چیزی را در دهان خود قرار میدهند که به نظر خوشمزه میرسد.»